` MIND: 5 Tips om van denken naar doen te gaan - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



MIND: 5 Tips om van denken naar doen te gaan

We hebben allemaal weleens het gevoel dat we vastzitten. We zien het overzicht niet meer en kunnen door angst en paniek niet meer verder. Ondanks dat je in je hoofd probeert om dit gevoel om te zetten lukt het niet goed. Je wilt vooruit, je weet alleen niet hoe! Zelf heb ik dit ook meer dan eens ervaren, maar heb nu inmiddels een handig back-up plan om van denken naar doen te gaan. Het is niet altijd eenvoudig en daarom geef ik jou  5 handige tips om ook van denken naar doen te gaan!

Delen is helen

Het is belangrijk dat jij met zorgen en problemen terecht kunt bij familie of dierbare vrienden. Om je uit te spreken hoe je je voelt en wat het met je doet. Door het allemaal in jezelf te houden maar je het waarschijnlijk alleen maar groter en gaat het je niet helpen om het een plek te geven. Spreek je daarom uit of als je het liever niet bij vrienden of familie doet, breng dan gerust een bezoek aan de psycholoog. Dat is niets om je voor te schamen, die mensen zijn ervoor om jou op weg te helpen!

Schrijf het op!

Door jouw problemen en zorgen op papier te zetten wordt het zichtbaar en kun je wellicht meer overzicht creëren. Ook kun je denken of dit echt zo erg is of dat je het misschien in je hoofd wel erger maakt. Daarnaast kun je tevens eventuele oplossingen bedenken of mogelijkheden waarin je zelf de eerste stappen kunt nemen op weg naar minder zorgen en problemen. 

Wat kun JIJ doen op dit moment?

Ja, lees deze vraag eens goed! Want wat kun JIJ doen op dit moment om je zorgen en/of problemen te verminderen. Schrijf op wat jij kunt doen en welke stappen hiervoor nodig zijn om op weg te zijn naar meer geluk en betere vooruitzichten. Mocht je niets zelf kunnen doen aan het probleem of het probleem (problemen) niet goed kunnen overzien, dan is het misschien verstandig om met een psycholoog te praten die jou begeleid en helpt om je probleem (of problemen) minder te maken of zelfs helemaal op te lossen.

Onderneem actie!

Soms is het belangrijk om dingen gewoon gelijk aan te pakken en er niet te veel over na te denken. Om een voorbeeld te geven, als ik te lang in mijn denkmodus zit en het bijvoorbeeld lastig vindt om naar de tandarts te gaan of om iets anders daadwerkelijk op te pakken, dan plan ik een dag en tijd in waarop ik deze dingen ga aanpakken. Ik maak dan afspraken en kom alles na, zo voorkom ik dat ik er te lang mee doorloop en geen actie uit onderneem. Vaak krijg je ook meer overzicht door de dingen daadwerkelijk aan te pakken en dan zul je erna echt zien dat er een last van je schouders valt. Let’s go, je kunt het!

Leuk, maar hoe houd je dit vast?

Door de actie momenten niet alleen jaarlijks te gaan doen en je vast te houden aan angsten en “wat als” momenten is het belangrijk om regelmatig actie te ondernemen. Schrijf iedere week minimaal 1 ding en maximaal 3 dingen op die je gaat aanpakken en lastig vindt. In het begin is het onwennig en staat het zweet op je voorhoofd, maar daarna wordt het een gewoonte en heb je vaker “aha” momenten en zal het bovendien gemakkelijker worden en zal je tevens een mooie persoonlijke groei doormaken. Probeer het eens en laat je niet uit het veld slaan, je bent krachtiger dan je zelf denkt!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment