Member login

Username
Password

» Lost your Password?



MIND: Wereld Meditatie Dag, wij geven 5 handige tips om beter te mediteren

Meditatie, ik ben er zo slecht in. Als ik probeer te mediteren, schieten mijn hersenen vol met allemaal dingen die ik nog moet doen. Boodschappenlijstjes, een hond die naar de kapper moet, mijn pijnlijke kleine teen, een zeer plekje in mijn rug, die ene klant die ik nog moet mailen en dat telefoontje dat ik nog moet plegen. Na een paar minuten hou ik het maar voor gezien en ga de dingen doen ik voor mijn gevoel moet doen. De rust voor het echte mediteren heb ik nog niet gevonden. Graag geef ik dan ook 5 tips voor mensen die hetzelfde probleem hebben als ik. Lees je mee?

Tip 1:

Begin met korte meditaties. Het is een utopie om te denken dat je direct 20 minuten in zen modus kunt raken. 5 minuten zal al een hele opgave zijn. Probeer eerst 5 minuten, en merk je dat je dit helemaal onder de knie hebt dan kun je bijvoorbeeld naar 10 minuten gaan en dit langzaam aan uitbreiden.

 

Tip 2:

Probeer je niet te veel vast te houden aan wat andere mensen doen. Dit schept verwachting en kan alleen maar frustrerend werken. Stel je voor dat je op een verjaardag zit en vriendin x zegt ineens, ohhh … maar ik mediteer gewoon lekker een uur! Holy Moly…. dat is lang, dat wil ik ook. Maar ook zij is waarschijnlijk niet met dat uur begonnen. Mediteer geregeld en bouw het op volgens tip 1. Leg jezelf vooral geen druk op.

 

Tip 3:

Kijk heel goed waar de meditatie het beste in je dag past. Heb je een hele drukke planning voor de ochtend dan is het lastig om een aantal minuten je hoofd helemaal uit te zetten. De dingen die je moet doen zullen dan altijd aanwezig. Heb je een kalme avond voor de boeg dan is dat het meest geschikte moment. Maak er een fijn momentje van. Doe lekker wat kaarsjes aan, zet een fijn muziekje op (het beste met alleen klanken en niet met tekst) en zorg dat je comfortabel zit.

 

Tip 4:

Het allerbelangrijkste als je begint met mediteren is dat je ervan geniet, hoe kort de meditatie ook gaat zijn. Op den duur ga je zeker voordelen ervaren. Geef het tijd en geniet ervan.

Tip 5:

Wat erg prettig kan werken zijn meditatie apps. De app Headspace heeft begeleide meditaties en mindfulness trainingen. Insight Timer is een hele fijne app waar je als beginner kan leren mediteren. Daarnaast staan er meer dan 12.000 meditaties in hun meditatie bibliotheek. Als je naar fijne mantra’s of muziekjes op zoek bent dan is Melody sleep & Sleep Cycle sounds een hele fijne en ook Vedic Healing Mantra mag zeker niet ontbreken!

Mediteren jullie wel eens? En hoe ervaren jullie dit? Wij zijn reuze nieuwsgierig. Laat het hieronder achter in een reactie.

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .