Member login

Username
Password

» Lost your Password?



NEW YEAR, NEW ME! #13

Eindelijk weer eens een update, het heeft even geduurd en in de vakantie heb ik lekker genoten van mijn gezin. Ik kan wel zeggen dat het heel goed met mij gaat – ondanks het slaapgebrek wat nog steeds speelt – en dat ik zin heb om het 2e gedeelte van het jaar lekker door te knallen met alles wat ik voor ogen hebt. Graag laat ik aan jullie weten wat mijn plannen en doelen zijn voor het 2e gedeelte van dit jaar en waarom ik met een gezonde dosis eigenliefde het nieuwe jaar straks in ga. Lees je mee?

De vakantie heeft mij goed gedaan en we zitten momenteel in een heel drukke fase met dochterlief waarbij ze door middel van onderzoeken gaan kijken naar o.a. haar slaapprobleem. De start van het weer naar school gaan was daarom hectisch en even nam de stress weer de overhand. Maar gelukkig vind ik rust in bewegen/sporten en heb ik genoeg lieve mensen om mij heen waarmee ik kan praten.

Tijdens de vakantie is het mij gelukt om te blijven sporten, ook al was dit op een laag pitje. Mede daardoor en het druk zijn met de kids ben ik toch mooi 5 kg afgevallen. Ondanks dat dit een mooi begin is, wil ik mij hier niet alleen op richten maar vooral het krijgen van meer energie. Met een dochter die een slaapprobleem heeft, krijg je er namelijk zelf ook een slaapprobleem bij.

Regelmaat speelt hierbij een belangrijke rol, ik probeer iedere dag zo gezond mogelijk te eten, minimaal 2 liter water te drinken of groene thee en voeg bij iedere maaltijd extra groenten erbij. Ik merk dat mijn energie langzaam omhoog gaat. Daarnaast ga ik regelmatig vroeg(er) naar bed en luister ik heel goed naar mijn lichaam. Soms vraagt mijn lichaam om meer slaap en soms heeft het juist even een workout nodig voor extra energie. Doordat ik er beter naar luister, krijg ik minder stress en kan ik mij beter ontspannen.

Afgelopen tijd heb ik ontzettend veel klein stappen gemaakt op het gebied van mindset. Ik kan mijn gedrag en het gedrag van anderen beter begrijpen, heb meer inzichten en kan rare uitspraken of dingen die niet op mij gericht zijn die wel tegen mij gezegd zijn beter bij de ander laten. Ik vind – ondanks dat ik nog niet het lichaam hebt wat bij mij past – mijn lichaam prachtig en accepteer het zelfs nu het wat flinker is. Ik vind mezelf nog steeds mooi, de moeite waard en heb geleerd om lief en zacht voor mijzelf en mijn lichaam te zijn. Ik hoef niet hard te zijn om beter voor mezelf te zorgen. Ik doen wat ik kan en doe dat met kleine stapjes die uiteindelijk een groot doel worden.

Natuurlijk zie ik af en toe mooie transformaties voorbij komen van vrouwen die heel veel zijn afgevallen en dat vind ik ontzettend knap, maar het enige wat ik vaak niet begrijp is dat ze moeite hebben om de oude persoon terug te zien. Ze willen niet meer terug en dat hoeft ook niet, maar ze blijven dezelfde persoon. Je kunt lichamelijk veranderen en ook geestelijk verder groeien maar het blijft dezelfde persoon. Soms vind ik dat ze vrij hard naar zichzelf zijn. Bij mij is het andersom. Ik had vroeger een prachtig slank lichaam en ben nu een stuk voller en nog steeds prachtig, maar weiger om mezelf hierom te veroordelen en dat hoeft ook niet want ik blijf ook dezelfde persoon. Of ik nu slanker wordt of niet, ik blijf mezelf en ik geloof dat het beste wat je kunt worden echt JEZELF is.

Er is trouwens nog iets geks gebeurd in de vakantie, mijn trek naar chocolade is weg. Oké bijna weg. Ik ben heel mijn leven al chocoholic en kan mij een leven zonder chocolade dan ook moeilijk voorstellen, maar in de vakantie heb ik gewoon weken lang geen chocolade gegeten. Zou ik daarom afgevallen zijn? hahaha dat zou wat zijn! Ik voel de behoefte die ik heb ik chocolade bijna niet meer. Heel af en toe haal ik iets kleins, maar heb er al snel genoeg van en geef de rest aan anderen.

Als je weinig slaapt dan heb je ook sneller trek in zoet oftewel suiker en dat probeer ik te voorkomen door heel veel water te drinken en voedzame dingen te eten waarbij je een verzadigd gevoel hebt. Daarnaast ben ik al begonnen met mijn vitamines te verhogen, want de herfst en winter gaan z’n intrede doen en ik wordt in de winter vaak ziek en soms ook langdurig. Dat wil ik deze winter voorkomen door mijn groente inname te verhogen, meer water te drinken, te sporten en trouw mijn vitamine D, Vitamine C, Magnesium, Zink, Omega 3 (en eventueel nog andere supplementen) in te nemen. Gebruiken jullie ook meer vitamines in de winter?

Komende tijd zal ik het sporten gaan verhogen van 2 keer naar 3 keer per week en blijf ik trouw af en toe naar Body Stress Release te gaan (wat soms heel hard nodig is), pak ik mijn ontspanning en ga ik leuke dingen doen met het gezin en andere lieve mensen om mij heen. Ik houd jullie weer op de hoogte in de volgende blog over mijn vorderingen. Heb je nog wat extra motivatie, tips of adviezen voor mij, laat ze gerust hieronder achter! 

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .