` TRAVEL: Verslag Detox Vakantie bij Vitalisé Portugal - deel 1 - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?

TRAVEL: Verslag Detox Vakantie bij Vitalisé Portugal – deel 1

Na ons eerste grote event, waren we wel even toe aan helemaal even tot rust komen en op het gebied van gezonde voeding weer even goed ritme te krijgen om meer energie te ervaren. We waren dan ook laaiend enthousiast dat we op een detox vakantie mochten komen bij Vitalisé Portugal. Op vrijdag 15 juni was het dan zover, we waren rond 2 uur in de middag op het vliegveld van Rotterdam en konden niet wachten om naar het zonnige Portugal te vertrekken. Benieuwd naar onze reis en ervaring? Lees dan gauw verder!

Toen we aankwamen op de luchthaven van Portugal en naar buiten liepen om afgehaald te worden door de taxi, viel de warmte als een warm deken over ons heen en voelden we ons echt gezegend om deze bijzondere detox reis samen te maken. Na ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij Villa Mimosa en wat zag het er prachtig uit!

We maakten kennis met een aantal andere mensen en mochten genieten van een heerlijk bord soep. Daarna kwamen we in een prachtige kamer terecht met ruime badkamer en balkon. Het was prachtig en je kon er heerlijke producten terugvinden van Rituals. We pakten onze koffer uit, namen een kop thee en een heerlijke douche en gingen op tijd slapen.

De volgende ochtend hadden we om half 8 warming-up en stretching voor de wandeling erna die vaak 1,5 uur duurde. Maar eerst kregen we na de warming-up een bloeddruk check om te kijken of het goed ging en deze niet te ver gestegen of gedaald was. Na de prachtige wandeling hadden we om 10 uur ons ontbijt. Omdat we een mild vasting programma hadden, kregen we dan een gezonde juice en een licht ontbijt. Dit wisselde per dag en was echt een oppepper voor de dag 🙂

Daarna kregen we onze intake en hier werd je gewogen op een weegschaal die meteen helemaal onder de loep nam. Zo kon je ook de hoeveelheid spieren, de vochthuishouding en het vet uitgebreid nakijken. Ook werden we opgemeten bij onze buik, heupen en bovenbenen. Zo kun je aan het einde van jouw detox bekijken wat de resultaten zijn. Daarover later meer.

Iedere dag stonden er workouts op de planning die je kon volgen, onze favoriet was de aqua jogging workout in het zwembad. Het was behoorlijk warm weer en dit gaf naast fun en beweging ook wat verkoeling. Daarnaast had je nog zumba, karate, pilates, klankschaal meditatie en nog meer.

Zaterdag
Zaterdag was officieel onze eerste detox dag en naast de warming-up, bloeddruk controle, de lange wandeling, het heerlijke eten (milde detox), het vertoeven bij het zwembad, kennis maken met de anderen en intake en workouts, verliep deze dag vrij snel. Daarnaast hadden we gelijk kenbaar gemaakt dat we graag naar de shoppingmall wilden op zondag, een jeep safari wilde doen en naar het prachtig idyllische plaatsje Loelé. Er stond dus een druk programma op de planning waar we enorm naar uitkeken.

Na de heerlijk lunch kregen we een heel informatieve lezing over detoxen, dit was heel interessant! Daarna mochten we een heerlijke aqua workout doen in het zwembad. Na het heerlijke diner kregen we beiden een heerlijke massage en we gingen dan ook heerlijk uitgerust en blij slapen.

Zondag
Zondag was weer een prachtige dag. Na de warming-up, bloeddruk meting en de lange wandeling was de dag begonnen met een heerlijke juice en een ontbijt. Daarna even relaxen en in de middag heerlijk samen even naar het strand om daarna weer om 4 uur terug te zijn voor de juice. Daarna hebben we weer heerlijk de aqua workout meegedaan en heerlijk gegeten.

In de avond hadden we een leuk uitje naar de shoppingmall en deze was mega groot. Isabelle had een superleuke outfit gekocht en ik had mijn kids verwend met een leuk kledingstuk. Ook was er een winkel waar ik laaiend enthousiast van werd met superleuke items om je tafel te dekken, prachtige borden, unieke schalen en leuke thee koppen. Ik had bijna een ananas set gekocht van 2 leuke mokken, maar ik had er al te veel in mijn huis staan. Wel heb ik gekozen voor een uniek “boterham” bordje, deze kun je binnenkort bewonderen op Instagram 😉

Maandag

Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Het wordt vandaag heel warm en we starten weer met de morning strech, het meten van de bloeddruk en een flinke wandeling voordat we aan ons ontbijtje kunnen beginnen. Dit keer kunnen we genieten van een heerlijk juice met peer, wortel en bietjes met als ontbijt een heerlijk gezond appeltaartje. Later die dag nog een heerlijke groene juice als lunch samen met een groenteburger van kikkererwten en zoete aardappel met homemade ketchup en salade. Echt een feestje, lekker en gezond!

We gingen in de middag nog even heerlijk naar het strand. Als afsluiting kregen we verse tomatensoep als diner. Ook kreeg Isabelle haar eerste lymfedrainage behandeling. Hierbij kreeg je een pak aan die je als het ware samenperste. Het doet geen pijn en voelt wel een beetje gek aan. Aan het einde van de behandeling hadden we last van slaapvoeten, een tinkeling in de voeten en wat zware benen. Daarna gingen we nog een feestje houden in onze kamer met een enge film, dat was daarna wel even wennen om weer te slapen. Maar dat duurde gelukkig niet lang 😉

Lees binnenkort het 2e deel van deze bijzondere detox reis van Vitalisé Portugal!

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!