Member login

Password

» Lost your Password?

TRAVEL: Verslag Detox Vakantie bij Vitalisé Portugal – deel 2

In deel 1 van dit verslag kon je al lezen wat we allemaal heerlijk gegeten hadden, welke sporten en behandelingen we gedaan hebben en ons bezoek aan de shoppingmall. In dit verslag zullen we ons reis vervolgen op dinsdag en komen er heel leuke uitstapjes aan bod. Daarnaast delen we ons resultaat en laten we weten hoe jij dit alles ook kan ervaren. Lees je mee?

Dinsdag

De dag begon een beetje fris en na een mooie wandeling heeft Isabelle samen met Angela een lief geitje in nood geholpen die vast zat. Zo fijn dat dat gelukt is en deze nu weer helemaal op kan knappen. Na de wandeling gingen we lekker ontbijten en kregen een heerlijke zoete aardappel / haver wafel met kaneel en verse bosbessencômpote. Na de lunch gingen wij meteen op Jeep Safari en kregen de mooiste stranden te zien, maar ook gebergte en een mooi ford. We gingen zelfs even door een watergebied heen en hebben prachtige foto’s gemaakt. Het was een ware belevenis en we vonden het heel leuk om zo wat van de omgeving te zien. Op de terugweg konden we ook nog zien hoe mensen vroeger hun was deden in de buitenlucht. Sommige oudere mensen doen dit nog steeds en dat was heel leuk om te bekijken. Toen we terugkwamen stonden de heerlijke juices al klaar en konden we nog meedoen met aqua jogging. In de avond aten we een heerlijke doperwtensoep.

Woensdag

Na het ontbijt gingen we al vroeg op pad naar het superleuke plaatsje Loulé. We bezochten onderweg nog een grote kerk en werden daarna in het plaatsje Loulé afgezet. Eerst gingen we een bezoek brengen aan de plaatselijke markt, deze is best groot en bestaat voornamelijk uit verse vis, veel kruiden en specerijen, verse honing en vijgenrepen, fruit en groente en lekkernijen. We kochten speciaal zout met daar doorheen kruiden en Isabelle kocht nog heerlijke piccalilly en chutney voor haar vader. Daarna gingen we lekker even rondlopen en namen we plaats bij een superleuk klein café op een prachtige idyllisch plekje. Ik nam thee en Isabelle koffie en het was echt genieten! Het was een stuk warmer geworden, maar aan het einde sloeg het noodweer toe en kregen een bak regen en onweer om ons oren 😉 Gelukkig duurde het niet lang voordat we weer opgehaald werden. Het was daar echt prachtig en een aanrader als je ook langskomt bij Villa Mimosa. Bij terugkomst konden we genieten van een heerlijke gezonde lasagna als lunch en deze was toch heerlijk, jammie!

Als diner kregen we een heerlijke zoete aardappel pompoen soep en de dag was omver gevlogen, maar wat hebben we genoten!

Donderdag

Donderdagochtend hebben we even wat rustiger aan gedaan, ons lichaam vroeg daar ook even om en daar luisteren wij graag naar. Isabelle heeft een superleuke rondleiding gemaakt van Villa Mimosa die je binnenkort kunt bekijken in onze uitgebreide vlog. Daarna hebben we ontbeten, even opgeruimd en ons na onze lunch juice kregen we een heel bijzonder stampotje. Het leek een beetje op lasagne, maar je kon er veel groenten in terugvinden met champignons en vegan kaas. In de middag gingen we weer lekker op pad en deze keer naar Albufeira om alles te bekijken en lekker even te shoppen. Het is vrij toeristisch, maar omdat het nog geen hoogseizoen was veel gelukkig de drukte mee. Het was gezellig en er waren leuke winkels. Ik heb dan ook een superleuke strandtas gekocht, een superleuk notitieboekje met pen en voor beide kids een leuk t-shirt met Portugal erop 🙂 Isabelle heeft een heel bijzondere tas gegeven aan haar moeder van kurk. Ze maakten daar veel unieke producten van en dat was  heel mooi om te zien. Ook de prachtige kleurrijke schalen kwamen overal terug. Heel erg mooi, maar helaas niet handig om mee te nemen naar huis. We hebben daar nog even wat gedronken op een terrasje en vonden het leuk om hier even geweest te zijn.

Toen we terugkwamen mochten we gelijk op de groepsfoto en kregen we een superlekkere smoothie met amandelmelk en rode vruchten in een cocktail glaasje, superleuk en feestelijk! In de avond gingen we naar een visrestaurant aan het strand omdat het de laatste avond was. Hier aten we gezellig met z’n allen een visje met salade of groenten en hadden we een prachtig uitzicht!

Vrijdag

Helaas de laatste dag alweer, onze vertrekdag. We hebben nog genoten van de heerlijke zon, het zwembad, de heerlijke juices, de heerlijke maaltijden en de gastvrijheid. Het was ondanks de grote groep, een gezellig samen zijn en voelde echt als een fijne vakantie en reset voor ons lichaam. Eind van de middag namen we afscheid en werden we met de taxi weer terug gereden naar de luchthaven om vervolgens in het vliegtuig terug naar Rotterdam te vliegen.

Results

We zijn allebei bijna 4 kg afgevallen en heel wat centimeters. Alleen voelde ik mij (Melinda) een Michellin poppetje, want door mijn lage vochtgehalte (35% in plaats van 55%) hield mijn lichaam alle vocht vast en dat voelde niet zo fijn. Maar verder voelde ik mij heel goed en Isabelle ook. We kwamen dan ook weer als nieuw terug met een lekker kleurtje van de zon, een blosje op onze wangen en een killerbody om trots op te zijn 😉

Het was een ervaring om nooit te vergeten en we kunnen jullie dan ook van harte Vitalisé Portugal aanraden als het om een fijne detox reis gaat. Je kunt hier alle info vinden en wellicht zien we elkaar gauw weer in Portugal! 🙂

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!