Member login

Username
Password

» Lost your Password?



FOOD: Welke voeding kun je het beste eten na je workout?

Na het sporten voel je je vaak letterlijk en figuurlijk opgebrand. Even opladen dus! Om weer nieuwe energie te krijgen kun je na het sporten prima uit deze heerlijke snacks kiezen.

Eieren
Eieren zijn een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten. Een ei bevat ongeveer 6 g eiwit, houd er dus rekening mee dat je meer eiwitten nodig hebt gedurende de dag. De reden waarom eieren een goede bron van eiwitten zijn, is omdat van alle essentiële aminozuren die je lichaam nodig heeft om eiwit te verteren en te absorberen dit de beste zijn.

Quinoa:
Voor je dosis goede koolhydraten is bruine rijst prima, maar het kan niet concurreren met alle vitaminen en voedingsstoffen die je terug kunt vinden in quinoa. Het bevat ook veel meer eiwitten en vezels dan bruine rijst bevat, en vereist minder tijd om te bereiden.


Jus d’orange:
Neem in plaats van een sportdrankje (vaak boordevol suikers) een glas verse sinaasappelsap. Naast vitamine C krijg je ook aanzienlijk meer kalium binnen dan een sportdrank. Kalium is een belangrijk elektrolyt dat het lichaam helpt bij het herstellen van de vloeistof niveaus.
Jus d’orange kun je ook goed gebruiken voor eiwit shakes. Niet vullend genoeg? Neem dan gewoon een sinaasappel, dat vult en zo krijg je gelijk goede vezels binnen en heb je geen hongergevoel meer.

Kefir:
Kefir (een gefermenteerde melk gemaakt van probiotische bacteriën) wordt steeds populairder en terecht! Enkel één kop van kefir bevat 11 – 14 gram van “volledige eiwitten,” die niet van nature in je lichaam voorkomen. Zuivel eiwitten zijn vooral nuttig voor het behoud van mager spier massa en het versnellen van gewichtsverlies. Sommigen mensen moeten wennen aan het de pittige aroma die Kefir heeft, maar je kunt het goed combineren met fruit of granen. 

Bananen:
Bananen scoren hoog in de “goede” koolhydraten die je nodig hebt na een training. Deze snelwerkende koolhydraten zullen je helpen je beschadigde spieren te herstellen en tevens bevatten bananen het prachtige kalium.

Zalm:
Niet alleen krijg je bij zalm een grote dosis goede eiwitten binnen, maar de anti-inflammatoire omega-3 die in zalm zit zal je helpen bij spieropbouw en tevens je prestaties verbeteren.

Bosbessen:
Deze kleine jongens geven je lichaam een enorme antioxidant boost! In feite tonen studies aan dat bosbessen je herstel na een intensieve training kunnen verdrievoudigen.

Welke is jouw favoriet?

Bewaren

Bewaren

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .