Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: 5 Redenen om cardio niet te vergeten op de sportschool

We zitten momenteel massaal aan de krachttraining op de sportschool en ook de lessen bodypump zitten overvol. Waarom zou je dan toch cardio moeten doen en wat zijn de voordelen hiervan? Ik vertel je in deze blog waarom je zeker ook je cardio niet moet vergeten! Lees gauw verder en binnenkort doe jij naast kracht ook cardio 😉

1# Conditie

Run, baby, run, opeens moet je heel hard rennen..voor de bus, een gevaarlijke situatie of gewoon omdat je haast hebt en dan gaat het mis. Je bent buiten adem, moet om de haverklap stoppen en kan jezelf wel voor je hoofd slaan. Nu kom je erachter dat alleen krachttraining hier jou niet bij gaat helpen, maar dat conditie wel degelijk belangrijk is. Maar niet iedereen vindt hardlopen buiten of op de loopband even leuk. Maar ook voor jou gaat er een wereld open, want je kunt zwemmen, fietsen, trampoline springen, skaten en wandelen en dit is nog maar het begin. Combineer je krachttraining met cardio en je zit niet alleen je spieren groeien, maar ook je conditie!

2# Gelukshormonen

Je maakt met cardio de gelukshormonen aan die je wilt hebben om door te gaan. Het is misschien iets intensiever voor sommigen dan krachttraining, maar met de gelukshormonen ( serotonine) wordt het je wel makkelijker gemaakt om niet op te geven. Probeer het eens en kijk of deze ook bij jou vrij komen 😉 Go for it!

3# Sportschool 2.0

Buiten te warm (of te koud in de winter) duik dan de sportschool in. Hier kun je handige apparaten terugvinden om naast je kracht ook jouw conditie een boost te geven. Klim op de spinningfiets, de crosstrainer, de loopband of roeitrainer of volg één van de leuke sportlessen zoals zumba of piloxing. Dit is allemaal cardio gericht en toch superleuk om af te wisselen met krachttraining.

4# Verleg je grenzen

Ook met cardio is het belangrijk om je grenzen af en toe te verleggen. Als je lekker aan het hardlopen bent (buiten of op de loopband) probeer dan eens interval training of kies voor een steeds langere afstand. Houd  een oefening langer vol of kies ervoor om samen cardio op te pakken en jullie grenzen te verleggen, als je het in je eentje soms wat zwaar vindt.

5# Afwisseling is goed voor lichaam

De afwisseling tussen kracht en cardio is goed voor je lichaam. Zo bouw je effectief spieren op, terwijl je ook aan je conditie, houding en lenigheid werkt. Veel vrouwen kiezen ervoor om krachttraining samen met cardio in de sportschool te doen of doen daarnaast aan yoga of lopen buiten hard. Veel opties zijn dus mogelijk, het beste van twee werelden samen!

Doe jij al aan cardio?

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van sport, gezondheid en lifestyle en deel dit graag met anderen. Mijn missie is om iedere vrouw zich goed te laten voelen van binnen en buiten en hieraan bij te dragen door informatieve blogs, recepten, mindset, diensten, events en een speciaal membership!

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .