Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: 5 redenen waarom je vandaag nog zou moeten beginnen met trampolinespringen

Als kind kregen we er geen genoeg van, maar als volwassenen stappen we niet meer zo snel op een trampoline. Dat is heel jammer, want hoe leuk was het vroeger niet om eindeloos op en neer te springen en je even helemaal vrij te voelen? Eigenlijk is het heel zonde dat we als volwassenen niet meer standaard op een trampoline afrennen als we deze zien. Er zijn namelijk meer dan genoeg redenen om wél dagelijks op de (fitness) trampoline te stappen. Wij zetten 5 redenen op een rij waarom je eigenlijk vandaag nog zou moeten beginnen met trampolinespringen. 

#1 Trampolinespringen is toegankelijk

Trampolinespringen is een enorm toegankelijke sport. Of je nu een geoefend sporter bent of net begint met bewegen en langzaam conditie wilt opbouwen: trampolinespringen kan altijd. Je zult even in het ritme van de trampoline moeten komen en de balans moeten vinden, maar dan ben je ook direct klaar voor het echte werk. Zoek op YouTube maar eens op de zoektermen ‘rebounding’ of ‘trampoline’. Hier vind je talloze leuke en toegankelijke oefeningen waarmee je de smaak al snel te pakken krijgt. 

#2 Trampolinespringen kan overal

In tegenstelling tot wat mensen vaak denken, kan trampolinespringen altijd en overal. Je hoeft natuurlijk niet altijd jouw fitness trampoline mee te sjouwen, maar je bent ook niet afhankelijk van een sportschool of sportles voor jouw dagelijkse workout. Met een fitness trampoline in huis bepaal je zelf waar en wanneer jij jouw workout doet. En wanneer de trampoline niet nodig is, berg je deze eenvoudig op uit het zicht. Op Flexbounce vind je een aanbod aan fitness trampolines waarmee je direct aan de slag kunt gaan.

#3 Trampolinespringen is gezond

Als het op effectieve en gezonde workouts aankomt, is trampolinespringen wel een echte koploper. Omdat je tijdens het springen je hele lichaam gebruikt, train je diverse spiergroepen tegelijkertijd terwijl je werkt aan de conditie. Door de veerkracht van de trampoline is de impact op het lichaam echter minder hevig waardoor trampolinespringen wordt ervaren als minder intensief en minder belastend is. Daarnaast is springen op de fitness trampoline bewezen effectief gebleken in de behandeling van allerlei aandoeningen en stoornissen, van ADHD tot botontkalking en van een depressie tot artrose. 

#4 Trampolinespringen is een intensieve workout

Alhoewel springen op een trampoline geschikt is voor iedereen, is het wel degelijk een intensieve workout. Omdat je kunt kiezen uit een zeer divers en uitgebreid aanbod aan oefeningen op de fitness trampoline, kun je jouw workout zo intensief maken als je zelf wilt. Met het trainen op de trampoline oefen je direct al jouw spieren, niet alleen de benen. Daarbij werk je hard aan jouw conditie en verbrand je ook flink wat calorieën. De trampoline is ook bij uitstek geschikt voor de populaire HIIT workout.  

#5 Van trampolinespringen word je gelukkig

Trampolinespringen is natuurlijk in de eerste plaats ook gewoon heel erg leuk om te doen. En als je plezier hebt in een sport, is het veel makkelijker om het vol te houden. Daarbij komt er tijdens het springen endorfine vrij: dit ‘gelukshormoon’ zorgt ervoor dat je zowel tijdens als na het sporten een gelukkig gevoel ervaart. Makkelijker is het haast niet om een instant geluksboost te krijgen!

Post a Comment

Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .