Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: 5 Tips om je mentale knop om te zetten en weer te gaan hardlopen

Zoals jullie weten ben ik dol op hardlopen, lekker de natuur in en mijn hoofd even helemaal leeg maken. Toch loop ik te weinig hard. Ik verzin “excuses”. En niet zozeer omdat ik niet wil maar omdat ik het ineens heel druk heb met andere dingen, die minder belangrijk zijn. Zoals Netflix enzo. Herkennen jullie dit? Het is een mentaal probleem, en niet omdat ik het niet kan. Mijn hoofd zit me in de weg. De mentale knop moet om en ik geef jullie graag wat tips hoe je dit kunt veranderen. Uiteraard zal ik mijn eigen tips ook moeten gaan uitvoeren! Lees je mee?

  1. Stel jezelf de vraag: “Waarom doe ik dit, en waarom wil ik dit”. Zonder duidelijke reden om de deur uit te gaan, dan zal Netflix altijd je vriend blijven en hou je het hardlopen niet lang vol. In mijn geval is het antwoord “ Ik doe dit omdat ik meer wil bewegen en ik wil dat zodat ik mij op de lange termijn beter voel in mijn vel”. Daarnaast is het handig om je trainingen bij te houden en doelen te stellen in de toekomst. Maak afspraken met jezelf in je agenda. Ben je aan het einde van de dag moe en futloos dan staat die afspraak al en is de kans groter dat je wel gaat!
  2. Voor sommige is trainen met muziek niet te doen. Ik vind het juist heel erg fijn. Ik kan makkelijker doorgaan op goede muziek en probeer ook altijd muziek uit te kiezen met een fijne beat waarop ik mijn stappen kan zetten. Ik merk dat door het draaien van de juiste muziek tijdens het hardlopen ik vaak de tijd vergeet en dus minder met de workout zelf bezig ben maar meer geniet.
  3. Het is belangrijk dat je een beetje flexibel bent. Als je met jezelf een hardloop afspraak maakt en je dag loopt uit waardoor jij vind dat je workout in de knel komt, zorg er dan wel voor dat je gaat maar dat je desnoods je training korter maakt. Wat ook altijd een stok achter de deur is, is een workout buddy. Iemand die je aanzwengelt als je neigt af te haken. Je persoonlijke cheerleader.
  4. Zorg voor goed zittende kleding en voor de juiste dames hardloopschoenen. Dit is key om jezelf te blijven motiveren. Weet je van een vorige run dat je schoenen knelde of je broek op liep en je topje niet lekker bleef zitten dan kan dit ontzettend demotiverend werken. Daarnaast, zie je er goed uit, dan voel je je goed. Wat ik persoonlijk zelf hele fijne en mooie schoenen vind dat zijn de Asics hardloopschoenen. Ze hebben een mooie pasvorm en fantastische kleuren. Geloof me, daar ga je wel hard op hoor!
  5. Wist je dat als je bloedsuiker daalt je ook je motivatie tot sporten verliest. Zorg dus dat je een uur of 1.5 uur voordat je gaat sporten een goede snack eet. Te dicht op het sporten is ook niet goed, want dan kan je er weer last van krijgen. Een energiereep is makkelijk te pakken maar een cracker met pindakaas is natuurlijk ook wel erg lekker.

Natuurlijk kan ik nog veel meer tips geven. Zo kun je in plaats van je standaard rondje ook een keer een andere mooie route zoeken om te rennen. Of je kunt terwijl je rent een punt nemen waarnaartoe je versneld. Een versnelling kan je extra power geven en zo verlies je nog sneller de stress van de dag. En het allerbelangrijkste wat ik wil meegeven is “zie je beste ik”. Dat je gaat is al een prestatie. Straf jezelf niet als als de training niet gaat zoals je had gehoopt. Je doet het sowieso fantastisch en keep going!

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .