` WORKOUT: 5 Tips om meer uit je wandeling te halen - Boost your Health

Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: 5 Tips om meer uit je wandeling te halen

Een lekkere stevige wandeling per dag is lekker en gezond. Buitenlucht doet goed, of het zonnetje nou schijnt of niet. Ook een beetje regen zou ons niet moeten weerhouden naar buiten te gaan om de benen te strekken. De meeste van ons weten dat een goede wandeling net zo effectief en goed is als joggen/hardlopen, maar het kan geen kwaad om ook tijdens de wandeling een paar oefeningen tussendoor te doen voor net dat beetje extra. Dus trek ook voor de gewone wandeling je sportkleding aan en maak er een complete workout van. Hoe? ik heb een aantal tips voor je.

  1. Trek tijdens je wandeling tussendoor korte sprintjes van hooguit 1 minuut. Dit brengt je hartslag omhoog en je hele lichaam gaat direct aan het werk.
  2. In het park / bos maar ook langs veel voetpaden staan bankjes. Perfecte gelegenheid voor 1 a 2 oefeningen. Begin bijvoorbeeld met 10 dips. Handen op de rand van de zitting van het bankje en de voeten voor je op de grond. Je laat je dan zakken door je ellebogen te buigen. Hierna volgt 1 minuut mountain climbers. Je zet je handen op de zitting van het bankje en “rent” met goede snelheid op de plaats (knieën richting je borst).
  3. Omgevallen boom op je pad?! Top, maak er gebruik van en spring er met beide voeten tegelijk overheen. Kijk wat goed voelt qua aantallen, maar ga door totdat je merkt dat je ademhaling verhoogt en je er daadwerkelijk een korte workout van maakt.
  4. Push ups; ik heb er een hekel aan en kan er niets van. Maar je kunt natuurlijk ook push ups doen tegen een boom aan. Zorg dat je je armen buigt en dat ze mooi langs je lichaam staan. De dit 15 keer per sessie. Wandel vervolgens verder en herhaal dit tegen een andere boom aan.
  5. Een goede oefening voor je core, ook weer op een bankje. Ga op de rand zitten en hou je benen omhoog (zo hoog mogelijk). Je zult gaan merken dat je “verzuurd” maar dit is juist goed. Probeer je benen 1 minuut omhoog te houden, lukt dit niet, geen probleem. Alles is winst.

Belangrijkste voor een workout tijdens je wandeling is FUN! Maak het leuk. Zie je iets dat je kunt gebruiken voor een extra exercise, doe het! Besef dat het geen wedstrijd is, maar een lekkere extra oefening terwijl je al super goed bezig ben.

Hoi, ik ben Isabelle en geboren in 1985. Ik werk fulltime als rental sales agent bij een autoverhuurbedrijf, maar eigenlijk werk ik fulltime aan mezelf. In 2015 heb ik een gastric bypass gehad, ben 60 kilo afgevallen, en vanaf dat moment is mijn lust en liefde voor leven pas echt begonnen. Ik schrijf over mijn gastric bypass, mooie plekjes van Nederland, reizen in het buitenland, gezond en lekker eten en mijn positieve levensstijl.

Post a Comment