Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: Dit is wat yoga met je gezondheid doet!

Stel, je hebt geen overgewicht, geen hoge bloeddruk of bloedsuikerspiegel en je eet volgens de koolhydraatarme methode, dan verwacht je eigenlijk dat het wel goed zit met je gezondheid. Toch kan soms volkomen onverwacht het noodlot toeslaan en krijg je zonder duidelijke voortekenen een hartaanval. Hoe kan dat nu? Achteraf bedenk je dan dat je te lang in een voortdurende staat van stress hebt geleefd, bijvoorbeeld door woede of angst.

Veel wetenschappelijke studies tonen aan dat je hier zelf verandering in kunt brengen door middel van het regelmatig beoefenen van yoga. Je gaat beter eten en slapen, je slankt af en je levensstijl wordt ordelijker en regelmatiger. Daarnaast brengt het je nog tal van andere gezondheidsvoordelen. Ben jij benieuwd welke? Lees dan verder.

#1 Het verbetert de cardiovasculaire gezondheid
Hoge bloeddruk wordt veroorzaakt door een vernauwing van je bloedvaten. Hartziekten worden veroorzaakt door een blokkade in je kransslagaders. Yogatherapie ontspant je bloedvaten, waardoor je bloeddruk afneemt en de bloedtoevoer naar je hartspier wordt verhoogd.

#2 Het verlicht chronische nek- en lage rugklachten
Regelmatige yogabeoefening corrigeert een verkeerde houding. Je spieren trekken samen als je een pose vasthoudt en ontspannen daarna als je in- en uitademt. Deze ontspanning helpt enorm goed bij het verlichten van je rugpijn.

#3 Het houdt diabetes onder controle
Regelmatige yogatherapie verhoogt je spijsvertering, waardoor je bloedsuikerspiegel daalt. Dit is goed voor zowel het voorkomen als het controleren van diabetes.

#4 Het voorkomt stress en angst
Yoga kalmeert, dat weet iedereen. Dat komt omdat het stresshormoon, cortisol, erdoor wordt verlaagd. Bij regelmatige beoefening voel je je beter, word je slanker en heb je meer controle over je angstgevoelens.

#5 Het vermindert gevoelens van depressie
Als je regelmatig yoga beoefent, verbeteren symptomen van depressie. Het maakt niet alleen je lichaam soepeler, maar ook je hersenen. De combinatie van gerichte ademhaling en beweging verhoogt de bloedtoevoer naar je hersenen en lichaam, waardoor je geheugen verbetert en je minder last hebt van depressieve klachten.

#6 Het bevordert een positieve kijk op jezelf
Yoga verenigt je geest, lichaam en ziel. Het brengt je geest tot rust (waaronder de to do-lijsten in je hoofd) door positieve energie in te ademen en negatieve emoties uit te ademen. Wat overblijft is een goed gevoel over jezelf en een gevoel van evenwicht en controle.

#7 Het vermindert Premenstrueel Syndroom (PMS)
Bepaalde yogahoudingen kunnen menstruatieklachten verlichten. Uit onderzoek blijkt dat als je als vrouw yoga beoefent van de eerste dag tot de ovulatie, en tijdens de ovulatie, dat je je meer ontspannen voelt tijdens de menstruatiecyclus en vrediger direct daarna.

Iedereen kent wel yoga, maar waarschijnlijk zijn slechts weinigen zich ervan bewust hoeveel gezondheidsvoordelen een regelmatige beoefening ervan met zich meebrengen. Probeer het eens en ervaar zelf de weldaad die yoga betekent voor je gezondheid. Je wordt er alleen maar beter van!

Post a Comment

Translate Β»
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .