Member login

Username
Password

» Lost your Password?



WORKOUT: Tijd om aan de bak te gaan

Nadat ik (zie vorige blog) diverse maatregelen had genomen om dit jaartraject goed aan te kunnen gaan, was het moment daar om weer te gaan beginnen met trainen. En ik had er eigenlijk wel zin in. Ik doe aan Crossfit, dit is een combinatie van gewichtheffen, atletiek en gymnastiek. Ook al ziet het er soms heftig uit, Crossfit is voor iedereen geschikt, je kunt namelijk op je eigen niveau meedoen. In het begin moest ik wel weer even een drempel over. Maar er hangt een fijne sfeer in ‘onze’ box en iedereen motiveert elkaar om er het beste uit te halen. Ook scheelde het dat een goede vriendin daar nog steeds trainde, zo was het naast een ‘must’, ook een gezellige aangelegenheid. Lees gauw verder hoe het mij af gaat en wat mijn doelen zijn op het gebied van beweging.

Ik train 4 keer per week. Namelijk 1 x per week een Personal Training, 1 x per week een WOD (dit is de Workout Of the Day, iedere dag staat er een ander programma op het menu), 1 x per week volg ik een voor mij op maat gemaakt schema en daarnaast ga ik baantjes trekken of hardlopen. Waar ik voorheen nog weleens op zag tegen een training, heb ik zo de motivatie terug dat ik naar deze momenten uitkijk. Heerlijk even een uur voor mezelf, want het dagelijks leven kan soms best een beetje hectisch zijn met mijn gezin en een eigen zaak.

Het fijne van de Personal Training is de extra aandacht. We nemen oefeningen die tijdens de workouts voorkomen extra goed door, er wordt goed gelet op je houding tijdens de oefeningen en daarnaast doen wij om de maand testen om te zien hoe mijn uithoudingsvermogen is verbeterd. Dit zijn testen waarin je in 2 minuten tijd zoveel mogelijk herhalingen moet maken. Bijvoorbeeld: ik begon in maart met 14 burpees per 2 minuten en in juni waren dit er al 20! Daarnaast deed ik 8.29 over 1000 meter rennen en was ik in juni ruim 1 minuut sneller! Binnenkort staan er weer testen op het programma en ik ben heel benieuwd hoe ik dan presteer.

De WOD is iedere dag anders, soms ben je er blij mee, soms niet. Meestal is het zo dat als je iets aardig kunt je het niet vervelend vindt om te gaan doen en soms baal je als er iets op het programma staat wat je minder leuk vindt. Dit zijn dan meestal ook de dingen waar je niet goed in bent. Maar ook die moeten geoefend worden en ik bedenk me nu maar: het duurt max. 1 uur en dat is ook weer zo voorbij en naderhand ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ook zijn er altijd alternatieven als je iets echt niet kunt. Na een workout voel ik me weer fitter, sterker en zelfverzekerder.

Het voor mij op maat gemaakte schema zijn voornamelijk krachtoefeningen, die ik kan uitvoeren tijdens de ‘Open Gym’, tijdens deze uren is de box open voor een klein groepje tegelijk en kun je gebruik maken van de materialen die beschikbaar zijn. Dit uur sluit ik af met een conditionele oefening, bijv. 1000 meter roeien voor tijd.

Tot slot ga ik baantjes trekken en ook hierbij maak ik gebruik van een schema, bestaande uit 10 x 2 banen met 1 minuut rust, 4 x 5 banen met 2 minuten rust, 3 x 10 banen met 3 minuten rust en 50 banen voor tijd. Deze interval trainingen hebben er voor gezorgd dat ik al minuten sneller ben tijdens de 50 banen voor tijd. Momenteel is het zomervakantie en komt het banen zwemmen vanwege het zomerrooster niet altijd goed uit, vandaar dat ik ook weer begonnen ben met hardlopen. Ik loop als een slak (deed ruim 41 minuten over 5 KM), maar het lukt me mooi wel om alle 5 KM’s door te rennen en niet tussendoor te stoppen. Als ik meer oefen en nog meer gewicht verlies, dan gaat het vast weer sneller. De tussenstand is nu -25,7 KG! Ik ben dus al over de heflt! In het volgende blog geef ik je een kijkje in mijn voedingsschema. Momenteel eet ik al 162 dagen super gezond en heb ik geen behoefte aan voeding die niet voedt.

Wat zijn jouw goals op het gebied van sport?

Mijn naam is Ramona de Brock. 35, vrouw, mama, dochter, vriendin en ondernemer. Samen met Martijn, onze 3-jarige zoon Hugo en Berner Sennen hond Bella wonen wij vlakbij de kust in IJmuiden. Mijn interesses liggen voornamelijk bij gezondheid en goede voeding. Zo werkte ik vroeger jaren bij een natuurvoedingswinkel in Haarlem en ben ik in 2012 mijn eigen natuurvoedingswinkel voor honden en katten gestart. Desondanks ben ik zelf een professionele jojo’er. Ik heb periodes gekend van heel veel aankomen (tientallen kg’s), deze weer afvallen, toch weer aankomen en meer.. Maar ik heb nu voor mijzelf het wiel uitgevonden om deze kg’s voorgoed en voor altijd kwijt te raken. Ik volg hiervoor een jaartraject waarin gezond eten en sporten (Crossfit) op nummer 1 staan. Momenteel heb ik het 1e kwartaal achter de rug en ben ik 16 kg afgevallen. Je kunt mij volgen via Instagram @ramonadebrock

Post a Comment

Translate »
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .